perjantai 12. heinäkuuta 2013

Huippufiilis

Pitäisikö osallistua johonkin kokkikilpailuun? Ruoaksi paistamani naudan jauheliha-herkkusieni-kananmuna-liha"pullat" eivät ihan pysyneet koossa. Maku onneksi OK. Tässä siis koko satsi, ei yksi annos ;)

Homma jatkuu. Tosin haen vielä itselleni sopivaa rytmiä Dukanin cruisailusta: vuorottelisinko vihannes+proteiini/pelkkä proteiini-päivien kanssa vai koittaisinko tehokkaammaksi luokiteltua 5/5-rytmiä, eli viisi päivää rehuja ja proteiinia ja sit taas viisi proteiinipäivää. Jotain muitakin variaatioita asiasta oli. Tuntui vain menevän sen verran korkeaksi matematiikaksi, etteivät ne ole vielä jääneet päähän. Ehkä mä lunttaan kirjasta ja päätän sitten.

Lienisi ehkä helpointa vuorotella päivittäin. Tosin se voi tuoda hieman lisähaasteita kauppaan: kuinka ostaa juuri sen verran rehuja, että ne tulee syötyä päivän aikana? Mun muu perhe syö vihanneksia lähinnä vain, kun olen piilottanut ne jonnekin ruokaan. Ettei voi ihan senkään varaan laskea, että he syövät sitten ne ylijääneet.

Tänään en ole käynyt vaa'alla, joten tulos on mysteeri. Huomenna ajattelin kipaista sen kautta. Tulos kyllä hieman jännittää, sillä olen tainnut syödä tänään liian vähän. Nälkäkin oli, mutta meillä oli jengiä kylässä enkä jotenkin vaan kehdannut alkaa lapioimaan ruokaa suuhun. Tulee aina fiilis, että sitten pitäisi tarjota jotain vastaavaa muillekin enkä ollut varautunut siihen. Noh, onneksi tajusivat lähteä jossain vaiheessa ja mä pääsin jääkaapille.

Olen kyllä aika ylpeä mun uudesta itsestä. Nimittäin tuossa mun takana lojuu nytkin pussillinen miehen toffeekarkkeja eikä mulla ole aikomustakaan koskea niihin. Sen myönnän, että ohi kulkiessa tulee niitä vilkaistua ja ja ehkä jopa hetken harkittua muutaman syömistä, mutten ole sortunut. Jee! Näistä pienistä onnistumisista ja itsekurin hippusista se laardien alle kadonnut itsetunto ja megabeiben kroppa varmasti alkaa hiljalleen löytymään.

Tänään mun vanhemmatkin huomasivat mun hoikistuneen. Näimme viimeksi kuukausi sitten. En tosin tiedä, oliko sisko maininnut asiasta vai huomasivatko itse. Mutta lämmitti se silti :)

1 kommentti:

  1. Kuulostaa hienolta! :)

    Mulla on paino mennyt nyt edestakaisin pari päivää. Kasvispäivän jälkeen nousee aina 300 g ja proteiinipäivän jälkeen laskee saman verran. Mietin, että pitäisinkö poikkeuksellisesti pari proteiinipäivää, jos se siitä lähtisi laskuun, ettei mieli lannistuisi.

    Parin viikon päästä mulla on tulossa suunniteltu repsuviikonloppu, koska lähden silloin kaverin kanssa vähän kuuntelemaan musiikkia. Olen onnistunut sillä ajatuksella pysymään kurissa ja nuhteessa, että sillon voin sitten ostaa itselleni vaikka pussillisen lakuja. :D

    Tsemppiä jatkoon! :)

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmänkin kuin tervetulleita :)