keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Uniongelmien selätystä

Mä olen kärsinyt pirunmoisista uniongelmista viitisen vuotta. Ne alkoivat mun odottaessa esikoista, joka täyttää seuraavaksi neljä vuotta. Melkoista h#lvettiä suorastaan ollut välillä, kun vain makaan tunti toisensa jälkeen sängyssä ja en saa unta. Makaan silmät kiinni yön läpi enkä nukahda. Sitten kuuntelen, kun mies tuhisee onnellisena vieressä ja liikenne hiljenee ulkona.

Kun imetin vielä lapsia, en voinut popsia mitään ylimääräisiä mömmöjä tähän vaivaan. Toisaalta, en ole koskaan edes halunnut unilääkkeitä, koska niiden uni on keinotekoista ja pelkään jääväni niihin sitten koukkuun. Mutta mitään luontaistuotteitakaan en uskaltanut popsia silloin, kun joku muu sai musta ravintonsa. 

Ilo alkoi lopetettuani kuopuksen rintaruokinnan joskus tuossa keväällä. Söin mm. purkillisen melatomiinia, joskaan se ei toiminut mulla. Sitten söin pari paketillista valeriaanaa ja se saattoi auttaa kyllä vähän. Tosin ei sekään mitään auvoa ja onnea suoraan tuonut, mutta ehkä mä nukuin vähän paremmin. Olen myös koittanut kaikki perinteiset kikkakolmoset aina viileästä makkarista alkuillan kevyeen ulkoiluun, hiilaripainotteiseen iltapalaan, tekniikan välttelyyn iltaisin ja mitä lie. Niin ja olen kaikenmaailman yöteelaatujakin kitannut. Noin viikko sitten mä ostin ihan herätteenä tuon Ricolan Good Night Tea -juoman, pyörittelin vähän silmiä sen tuoteselosteelle (on melkolailla sokeria tässä). Mutta ostinpa kuitenkin ja pakko sanoa, että olen nukkunut aika hyvin nyt viimeisen viikon. Että olkoon vaikka mikä Plasebo-efekti tahansa, niin taidanpa kitata tätä jatkossakin iltaisin ;) Lisäksi nappaan aina kun muistan magnesiumia illalla, senkin pitäisi vissiin edesauttaa hyviä yöunia.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat enemmänkin kuin tervetulleita :)