perjantai 11. toukokuuta 2012

Jumppa-aktiivi

Jos joku kyselee, mistä saisi hankittua motivaatiota liikkumiseen, niin suosittelen lämpimästi synnyttämään kaksi lasta, hankkimaan omakotitalon sekä iskemään kotitöissä saamattoman miehen, joka varmistaa, että hommia riittää hänenkin jäljiltään. Nimittäin on AIVAN mahtavaa välillä karata täältä sirkuksesta viettämään sitä kuuluisaa omaa aikaa. Toki ne kotihommat odottavat kotona hyvinkin todennäköisesti niillä sijoillaan (paitsi jos on lähtiessään sanonut, että "viikkaappas noi pyykit" tai edes vihjannut jotain siihen suuntaan), mutta kyllä se vaan silti tekee niin kovin gutaa päästä itsekseen johonkin.

Mä olen nyt käynyt lähinnä kuntosalilla, koska sinne saa mennä omien aikataulujen mukaan (mun käyttämä sali on auki klo 5-23 joka päivä, eli luulisi sinne ehtivän ainakin 2-3 kertaa viikossa). Kävin kyllä tanssitunnillakin, mutta se ei ollut ihan mun juttu aika yllättävästä syystä. Nimittäin näiden maitoa täynnä olevien Megameloneiden kanssa hyppiminen on vähintäänkin kivuliasta ja kun jorasin hillitymmin, en saanut sykettä tarpeeksi korkealle ja muutenkin ärsytti se himmailu. Varsinkin, kun ohjaaja katsoi mua suoraan silmiin ja sanoi "Anna mennä vaan, hyppää oiiiiiiiiiikein korkealle". Olin myös ollut juuri paria päivää aiemmin siellä jälkitarkastuksessa, jossa kiellettiin hyppiminen myös värkin osalta, että ehtii toipumaan rauhassa. Melkein teki mieli sanoa ohjaajalle, että "No joo, mä sain lapsen tuossa vajaa 2 kk sitten, niin en ihan kauheasti vielä voi hypellä". (Kirjoitin muuten ensin jäRkitarkastus, mikä sekään ei ole kauhean kaukana totuudesta) ;D

Karu totuus on silti se, että tällainen normi-ihmisen harrastama liikunta ei riitä kuluttamaan vuosien saatossa kerättyjä ihroja, ellei muuta syömisiä myöskin. Rakell Lignell ehtii liikkumaan päivässä jopa viiden jumppatunnin verran, mutta meitsiltä se nyt ei vaan onnistu. Niinpä fiksuinta olisi liikkua oman mielihyvän vuoksi ja kilojenkarkotukseen panostaa syömisillä. Mulla on valitettavasti joku suklaaongelma. Olen suklaaholisti. Se vaan maistuu liian hyvältä enkä koskaan pysty tyytymään siihen palaan tai kahteen. Blääh.

Hyvä alku tämäkin kuitenkin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat enemmänkin kuin tervetulleita :)