maanantai 8. lokakuuta 2012

Liikuntaholisti

Mua katsellessa voisi kuvitella, etten mä muuta teekkään kuin makaa sohvalla ja märehdi herkkuja kuin lehmä ruohoa. Onneksi totuus on toinen, sillä meitsi on varsin ahkera liikkuja (tosin valitettavasti myös huomattavan ahkera suursyömäri, teen jatkuvasti typeriä valintoja ruokakaupassa ja syön järjettömyyksiä). Otetaan vaikka esimerkiksi eilinen liikuntasaldo, jonka jälkeen sykemittari näytti reipasta 1200 kcal kulutusta: ensin tunti kuntonyrkkeilyä IHAN täysillä (tekipä muuten harvinaisen hyvää mäiskiä niin lujaa, kuin käpälistä lähti), tämän jälkeen reilu puoli tuntia kuntosalilla maksimipainoilla (tai ainakin niin suurilla painoilla, että "muskelit" ihan tärisivät sarjoja tehdessä) ja sitten vielä reilun puolen tunnin kävelylenkki. Olin jo lähtemässä kävelyn sijaan juoksulenkille, mutta olin juuri syöttänyt koirat ja niitä ei voi juoksuttaa täydellä mahalla. Niinpä siis käppäiltiin reippaasti ja hyväähän se teki.

Eilen kävin mätkimässä jotain ukkoa, jonka kanssa tuli siinä ohessa juteltua vähän melkein sopimattomiakin. Pieni flirtti piristi samoin kuin kunnon hikiliikunta.


Olisin varmaan aikamoinen porsas ilman mun liikunta-addiktiota. Yleensä syömiset menevät hienosti aamupäivään saakka, aivan kuten Bodycampin ruokaohjeissa sanotaan. Mutta sitten alkaa menemään reisille. Jotenkin löydän kaikki mahdolliset ja mahdottomat herkut tai ostan kaupasta jotain megatyperää, joita sitten ahtaan kiduksiini lasten nukkuessa. On muka jotenkin oikeus siihen, kun en saa nukkua öisin ja muutenkin elämä on tällä hetkellä oikeastaan kaikkien muiden tarpeiden huomioimista kuin omien. Ha! Ihan kuin se nyt oikeuttaisi ostamaan pussillisen pakastepullia, paistamaan ne ja syömään niitä useamman. Tsiisus.

2 kommenttia:

  1. Kiva kuulla, etta sinulle liikunta maistuu :)

    Tuokin on niin totta, etta ulkonaon perusteella ei valttamatta aina tieda koko totuutta ihmisesta, isompi henkilo voi olla hyvin aktiivinen liikunnallisesti tai laiha elaa hyvin epaterveellisesti. Joku lihava saattaa hyvin olla pudottanut jo puolet painostaan...mutta eihan sita voi tietaa ja sitten joku saattaa ajatella, etta voi mika laski..eika mitaan tee asialle! :D

    VastaaPoista
  2. Mulla menee ihan samaa. Ostan kaikkea tyhmää kaupasta ja sitten syön niitä, kun lapset nukkuu. Joku pääkopasta hokee, että tämä on oikein. Minä muka olen ansainnut: "koska olen nyt pari yötä valvonut ja minä olen muka hyvää ansainnut itselleni siitä, että olen selvinnyt ne päivät hengissä" -tyyliin tuolla. Vasta sen jälkeen iskee morkis, että mitä sitä oikein tuli tehtyä taas kerran.

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmänkin kuin tervetulleita :)