lauantai 22. helmikuuta 2014

Rintasyöpäpelko

Ehkä osa lukijoista muistaakin, että mun suvussa on melkoisen suuri syöpärasite. Naisilla on paljon rintasyöpiä, viimeksi diagnoosin sai mun äiti runsas vuosi sitten. Hän taisi taudin selättää ainakin toistaiseksi, mutta jäi siitä sellainen pelko pyllyssä -olo varmasti hänelle itselleen ja koko lähipiirille.

Mulla on ikää "vasta" 30 vuotta, mutta varasin kuitenkin ajan mammografiaan ja rintojen ultraäänitutkimukseen. Nimittäin pelkään ihan tosissani, että tuolta tissiosastolta löytyy joku pommi. Mitään pattia en ole löytänyt, mutta mulla rinnat tuntuvat sellaisilta paukuraisilta muutenkin, eli mitään pattia en varmaan edes löytäisi, vaikka siellä sellainen olisi. Lisäksi mua välillä nipistää rinnoista, joten ainahan sitä pelkää pahinta. Mä olen liian kallisarvoinen mun perheelle, joten pakko päästä tutkimuksiin ja jos sieltä jotain kamalaa löytyy, niin lähteä taistoon hyvissä ajoin.

Eli torstaina on "tuomiopäivä". Toivokaamme, että mitään poikkeavaa ei löydy. Että voin elää jatkossakin huoletonta elämää pelkästään kiloistani stressaten. 

2 kommenttia:

  1. Tunnetko paljonkin sellaisia ihmisiä, jotka perheensä puolesta joutaisivat kuolla?

    Pitäisiköhän ihan muuttaa terveyskeskusten ja sairaalojen käytäntöjä niin, että te kallisarvoiset saisitte hoitoa ensin ja me tavikset sitten loput, jos sattuu jäämään yli jotain resursseja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipa asiaton kommentti, jossa tulkittu mun tekstiä liikaa. Valtavan typerää tulla ilkeilemään toiselle, joka pelkää henkensä puolesta.

      Poista

Kommentit ovat enemmänkin kuin tervetulleita :)