tiistai 28. lokakuuta 2014

Ryhmäliikunnasta hurmaantunut hyytyi bodypumpissa

Minä, kuka vannoin pitkään vain ja ainoastaan kuntosalilla käymisen nimeen, olen nyt innostunut ryhmäliikuntatunneista uuden kuntokeskuksen myötä. Selkeästi painojen nosto ei tuonut toivottua tulosta, joten hyvä vähän vaihdella repertuaaria ja käydä myös aerobista treenaamassa. Olen nyt käynyt tasaisesti 3-4 kertaa viikossa kuntoilemassa, lisäksi koiran lönköttelylenkitykset siihen päälle.

Eilen oli bodypumpin vuoro. Pitkästä aikaa siis. Hävetti kyllä, miten huonoon jamaan olen itseni päästänyt, kun tehot loppuivat ihan täysin joissain liikkeissä. Ne sarjat vaan ovat niin pitkiä, etten jaksanut tehdä samoilla painoilla kuin kuntosalilla olen tehnyt. Esimerkiksi hauiskääntöjä treenaan salilla useimmiten 10 kg painoilla/käsi, pumpissa otin eilen 5 kg kiekot tankoon ja loppui aivan totaalisesti habateho jo puolivälissä sarjaa. Sit piti vaihtaa 2,5 kg käsipainoihin ja silti tärisi loppua kohti. Muahah. Samoin askelkyykkyjä ja kyykkäyksiä tehdessä 2x5 kg oli aivan mun jaksamisen äärirajoilla. Hooverissa olin ihan raato varsin nopeasti, kylkihooverista puhumattakaan.

Silti oli hauskaa kyllä. Ja se tunti meni aika nopsaan. Nyt reisissä tuntuu, että jotain on tehty.

1 kommentti:

Kommentit ovat enemmänkin kuin tervetulleita :)