torstai 9. tammikuuta 2014

Testissä sikakallis Fustra

Sataa, sataa ropisee, aina, aina, vaan.

Kuntokeskuksessa promottiin kovasti Fustraa, joten pitihän sitä testata ainakin näytetunnin verran. Sinne mennessäni olin aivan varma, että "mähän en sitten mihinkään taas haksahda" ja "kunhan nyt käyn vähän treenaamassa". Mutta voi pojat, että mä tykkäsin siitä! Ohjaaja oli todella ammattitaitoinen ja taitava, liikkeet mukavia toteuttaa, haastoivat välillä aika paljon ja joitain en saanut tuntumaan ollenkaan. Se oli aivan ihanaa, kun joku keskittyi vain mun kuntoiluun ja tsemppaamiseen parempiin suorituksiin. Tuli ihan kuninkaallinen olo. Että on todella tärkeä, kun siinä on se yksi tyyppi korjaamassa liikeratoja ja antamassa vinkkejä. Hieno treeni oli. Erityisesti mä tykkäsin siitä, että hän koski rohkeasti ja ohjasi liikkeitä oikeaan suuntaan. Upeaa.

Fustra-treeni alkoi crosstrainerilla. Yleensä mulle tulee kyllä crossaillessa kuuma, mutta se edellyttää melkoisen pitkää jauhamista siinä. Normaalisti mä lähinnä lueskelen jotain lehteä siinä ja lämmittelen "ne pakolliset" 10-15 minsaa. Mutta nyt jalat oli about liekeissä ihan alusta saakka. Ilmeisesti tein kyllä jotain väärin, kun sen kuuluisi Fustrassa tuntua takareisissä ja mulla poltti etureidet. (Tänään ne ovatkin sitten olleet niin kipeät, että en meinannut päästä kyykkyyn kirjastossa ja perhana, kun ne kaikki parhaat opukset olivat juuri siellä alahyllyllä).

Crossailun jälkeen tehtiin erinäisiä liikkeitä salin puolella, apuvälineinä oli lähinnä sellainen mummojumppakeppi ja joku Fustra-palikka. Myös pieniä käsipainoja käytettiin. Tykkäsin tästä osuudesta erityisesti, sillä se ei tuntunut mitenkään tuskaiselta missään vaiheessa. Silti sain lihasvärinää hienosti aikaiseksi ja tuntui, että mun ongelmakohta eli keskivartalo teki töitä useassakin liikkeessä.

Lopuksi kurvattiin taas crossarille ja oli kyllä aika tuskaa. Siis sellaista kivaa tuskaa, hyvä vaan, että sai tuntumaan.

Kuntokeskuksesta kotiin :) Että mä tykkään tuosta laukusta.
Ja huomatkaa puhdas auto, olen siitäkin aika iloinen. Ihan itse imuroin ;)
Mä niin haluaisin aloittaa Fustra-treenit, koska sitten tulisi ainakin käytyä kuntosalilla tarpeeksi usein ja tehtyä kunnon treenit. Hinta on vain niin suolainen, että en tiedä, onko se mitenkään mahdollista. Työt mulla onneksi alkaa ensi viikolla, niin pystyn vähän paremmin laskeskelemaan rahoja ja niiden riittämistä. Jos heiltä tulisi sieltä joku supermegajättihypertarjous esim. 30 kerran Fustra-treeneihin, niin lähtisin kyllä varmaan riemusta kiljuen messiin. Oli se niin hienoa kyllä, pakko myöntää :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat enemmänkin kuin tervetulleita :)